Finally, the first deadline arrived last night at 20:00 (BST)! I can confirm that there has been a total of 5 maps submitted for the competition and there's definitely potential for ET to see at least one new competitive map entering in to the map pool. As this is only the initial deadline, this period will be used for the map makers to receive feedback on their maps in order to improve them for the next and final deadline of June 7th 2011 at 20:00 (BST).
For those of you who aren't up to date on what this is all about can read the original news item here on Crossfire. In short, the winner of this contest will receive €150 prize and have their map featured in the map pool at my LAN event in July.
It's been several years in the making, but the 2.1.x series is finally being released as stable version 2.2.0! The changes from 2.1.10 are short:Now that 2.2.0 is the new stable release, the 2.0 release has been archived. 2.3.0 is the next beta release, which already has sv_cvar support and Lua is currently being worked on.
Nach einigen Jahren der Entwicklung der 2.1.x Serie ist es endlich soweit, die stable Version 2.2.0 zu veröffentlichen! Nachdem jetzt 2.2.0 veröffentlicht ist, wird nun 2.0 archiviert. 2.3.0 wird die nächste Beta Version sein, bei dem schon der sv_cvar Support fertig ist und gerade am LUA gebaut wird.
Covert ops can no longer start with a Thompson or MP40.
5:4 aspect ratio displays no longer have part of the screen cut off (widescreen bug).
Added checks for extended ASCII character exploits.
ET map made by Scorpio058- Axis must fight againts the Allies, in an Egyptic Frag Map. Both teams have a own base. Its Axis*Base vs. Allies*Base. They must overcome the defences and emerge victorious.
ET Map erstellt von Scorpio058 - DieAchsenmächte kämpfen gegen die Alliierten in einer Egyptic Frag Map. Beide Teams haben eine eigene Basis - Axis*Base vs. Allies*Base - und müssen die Verteidigung überwinden und den Sieg für sich behaupten.
Eine etwas ungewöhnliche aber sehr gute Trickjumpmap die ich durch Zufall beim spielen gefunden hab.
A littledifferent trickjump map which i found while playing.
Mapped by : HeX|Fate, HeX|Black, HeX|Steve Fix date : 14.08.2010 Installation : You may have to raise your com_hunkmegs from the default "56" to atleast "128" Requirements : Works best on TJMod 1.6.0 and up ->download< -
The Team from mygamingtalk.com releasedET-Mod silEnT 0.3.1. This patch fixes some issues with the mod.
Das Team von mygamingtalk.com veröffentlicht ET-Mod silEnT 0.3.1. Dieser Patch bringt im Mod einige Sachen und Bugs in Ordnung.
* Bug fixes. * Added: g_votedMuteLength which controls the lengths of the voted mutes. Default is 3 hours. * Reworked: The tripmine shaders. Visually still defaults to the old look. * Some code cleanup and minor optimizations. * Binaries compiled with optimization settings.
Ati_ movie collection - We added 6 movies to our database. This are made and shows the dutchman et-player ATI_. ATI_ is one of the best rifler and a real warhorse. In his active time, he supported many clans and completed many tournament.
Ati_ Movie Kollektion - Wir haben 6 Movies unserer Datenbank hinzugefügt. Es sind Movies vom ET-Spieler ATI_ , auch bekannt aus Team Holland. Ati_ ist ein echter Haudegen, der schon einige Clans unterstützt hat und viele Tournaments absolvierte. Die Movies sind alle von ihm selbst erstellt und zeigen seine Person als Spieler.
Map MP Base Rush made by Shrubnub and S4ndm4nn - A new version of mp_base that we call Base Rush. It adds new areas to the map, and changes the objectives up a little bit. R2 is removed as an objective. There's now a set of docs in an Axis war room that must be captured and taken back the Allied radio room. Once the docs are transmitted, the door opens at R1 and you try to blow it up just like you would in regular mp_base.
Map MP Base Rush erstellt von Shrubnub und S4ndm4nn - EineneueVersion der MP_Base, diewirBase Rush nennen. Es sind der Map neueBereiche hinzugefügt unddieZielaufgaben sind ein kleinens bißchen geändert. Radar 2 istentfernt und als Ziel durch Dokumente erstezt, die in einem neuen Achsen Kriegsraum liegen. Die Dokumente müssen entwendet und zum Radio Stützpunkt der Alliieriten gebracht werden. Sobalddie Dokumente übermittelt sind, öffnet sich die Tür am Radar 1 und die Alliierten können (wie auf der normalen Base Map) das Radar mit Dynamit sprengen.
Die Zeit rennt unaufhaltsam, 5 Jahre ! ist Wolfenstein4ever (ET4ever und RtCW4ever) nun schon für euch da. Unser kleines bescheidenes 2-Mann-Team möchte sich bei allen Fans herzlichst bedanken! Auch in diesem Jahr werden wir euch weiterhin mit News, Infos und Downloads zu Return to Castle Wolfenstein, Enemy Territory und ET:QuakeWars versorgen. Desweiteren gibt es, wie gehabt, aktuelle News aus der Szene, interessantes zu PC-Hard- & Software und diversen anderen neuen Games. An dieser Stelle möchten wir nochmal auf unser Wolfenstein-Hauptquartier Forum hinweisen. Dort bekommt Ihr nützliche Tips und Hilfe bei Problemen, rund um die Wolfenstein-Games. Dank an alle und weiterhin viel Spaß (mit uns) !
Euer Wolfenstein4ever-Team Egal und Dexter
The time is running, 5 years ! Wolfenstein4ever(ET4ever and RtCW4ever). Our two man team thanks every fan for his constancy. In the next year we will still write news and share with you the newest downloads about RtCW, W:ET and ET:QW. But not only about our fav games, also about PC-Hardware and software. At this point we will allude to out Wolfenstein-HQ forum, there you get some helpfull tips. Thanks a lot and have fun (with us)!
Jaybird released Jaymod version 2.1.10 - This release is just about identical to the 2.1.9 release, but the Punkbuster issues should be taken care of with this version. Nothing too exciting, just what 2.1.9 should have been :-)
Jaybird released Jaymod version 2.1.10 - Diese Version ist mit dem 2.1.9 Release identisch, nur die Punkbuster Probleme sind jetzt behoben! Also nichts aufregend neues, welches eigentlich die Version 2.1.9 hätte sein sollen :-)
New map [UJE] 2 Towns made by UJENiek - This map didn't became what I wanted it to be and to change it to what I want it to be would't take to much time, that's why I releashe it. It's a small map for maybe top 6 vs 6 but you can test it. Allied objective map.
Allies have to blow up the monument in the first part of the map to gain acces to the underground trainstation. Once arrived in the trainstation they have to blow up 2 flakcanons. Axis have to prevent this all Special stuff are the trainmodels made by ischbinz
Neue Map [UJE] 2 Towns erstellt von UJENiek - Die Map wurde leider nicht so wie ich es gerne wollte, so wurde die Map so wie sie nun ist, da dies einfach zuviel Zeit in Anspruch genommen hätte, deswegen jetzt der Release. Es ist eine kleine Map die für ein 6vs6 geeignet sein kann aber das kann ja auch ohne weiteres getestet werden.
Zum Ablauf: Im ersten Part müssen die Allierten ein Monument zerstören um in die unterirdische Trainingsanlage zu gelangen. Sind sie dort angekommen, müssen zwei Flaks ausgeschalten werden. Specials in der Map sind die Trainmodels, von ischbinz.
Return of StarWars from re:lax is an mix from 3 established Starwars mods (}K{ChEeEzY) / Clonewars (ischbinz). In this Starwars mod I united the best from all 3 mods (in my opinion)
Return of StarWars erstellt von re:lax, ist ein mix der 3 bestehenden Starwars (}K{ChEeEzY) / Clonewars (ischbinz) Mods. Hier habe ich das beste (meiner meinung nach) aus allen 3 Mods vereint.
Jaybird is pleased to announce that Jaymod 2.1.9 has been released. This is a release candidate for the stable 2.2.x line. It features many security fixes, a few bug fixes from 2.1.7, wide screen display support, and Omnibot 0.81 integration. See the changelog for all of the details.
And oh yeah, I'm working on the mod again. Head on over to the jaymod forums and join in on the fun. :-)
Jaybirdist erfreutanzukündigen, daß Jaymod 2.1.9 freigegeben ist. Diesistein Wegbereiter fürdie kommende Version 2.2.x. Neue Funktionen sind: viele Sicherheitsupdates, einige Bugs von 2.1.7 behoben, Wide Screen Anzeigeunterstützung und Omnibot 0.81 integration. Siehe die Changelog füralleEinzelheiten. Undohja, icharbeite wieder am Mod! Der Chef ist also wieder aktiv im Jaymod Forum.
Note: Be careful with this modversion. It can happen that you will be kicked or banned because "Violation Gamehook" without that you use a cheat.
Info: Sei vorsichtig mit dieser Modversion. Es kann geschehen, daß du gekickt oder gebannt wirst, aufgrund "Violation Gamehook", ohne das du ein Cheat benutzt.
Map eA´s Town War by Calibra8v - Briefing: The Axis have drawn back themselves near Frankenthal in a little village. They form a small resistance to the Allies. The Axis keep the Allies on distance with an effective field howitzer. A small group of Allies come up to the town and try to turn the howitzer off! Accompanying Map and Omnibot files (0.66.) are included.
Map eA´s Town War von Calibra8v - Info: Die Achsenmächte haben sich in einem kleinen Dorf in der Nähe von Frankenthal zurück gezogen und verschanzt. Sie bilden einen kleinen Widerstand gegen die Alliierten. Ihre effektivste Waffe ist eine Feld Haubitze, womit sie es schaffen die Alliierten auf Abstand zu halten. Eine kleine Gruppe Alliierte haben es trotzdem in die Stadt geschafft und versuchen die Haubitze auszuschalten! Zugehörige Map Dateien und Omni-Bot Files (0.66.) sind enthalten.
Pegazus had some free time and had an idea to model something (thanks to Shagileo) and it turned out to be a 1942 (Production year) Maschinenfabrik Esslingen tram.
Pegazushatte in seiner freienZeiteineIdeeetwaszu modellieren, (Danke anShagileo) undesstellte sich heraus, daß es eineMaschinenfabrikEsslingenStraßenbahn (1942 Produktionsjahr) war.